راهکار سازمانی
Kowsar ETS
اتوماسیون فرآیندها Kowsar BPM زیر ساخت توسعه نرم افزار Kowsar ADF راهکار اصناف و مشاغل
Kowsar SBS

فرآیند، مجموعه ای از فعالیت های مرتبط و ساختار یافته ای است که به تولید محصول و یا ارایه خدمات در داخل یا خارج سازمان منتهی می‌شود. از این رو سازمان‌های پیشرو كه به تدوین و مستندسازی فرایندهای خود مبادرت ورزیده‌اند، در راستای تقویت ابزارهای نظارت بر حسن اجرای فرایندها ، از فناوری بهره گرفته ، اقدام به مكانیزاسیون فرم‌ها و فرایندها می‌نمایند. اتوماسیون فرایندهای كوثر ، ابزاری با امكانات پیشرفته است كه گزارش‌های آماری ارائه‌شده توسط این سیستم ، اطلاعات بسیار باارزشی را برای باز مهندسی فرایندهای سازمان(BPR) ارائه می‌نماید و دارای بخش‌های زیر می‌باشد :

  • مدل‌ساز سازمانی
  • مدیریت گردش كار انسانی (Human Workflow)
  • مدیریت گردش كار سیستمی (System Workflow)
  • كارتابل جامع Web و Win
  • فرم‌ساز
  • مانیتورینگ و بهبود فرایندها
امكانات
مدیریت گردش كار انسانی (Human Workflow)
  • امكان تعریف فرایندها با پشتیبانی از تمامی عناصر گرامر منتخب
  • بهره‌گیری از امکان طراحی شماتیک ( Drag & Drop )
  • لحاظ نمودن تسهیلاتی برای معرفی فرایند ( مانند كپی كردن بخشی از یك فرآیند در فرایند دیگر )
  • فراخوانی هر نوع Service یا SQL Query
  • سازگار با زیرساخت ارتباطی مایكروسافت (WCF)
  • مدیریت خطاهای مرتبط با فرایند
  • اطلاع‌رسانی از راه‌های گوناگون ارتباطی مانند پست الكترونیك و ارجاع به كارتابل كاربران به هنگام وقوع یك رویداد
  • تعریف قوانین مورد استفاده در تصمیم گیری های فرایند
  • فراخوانی قوانین موجود نرم‌افزاری در قالب Assembly
  • تخصیص یك شخص برای انجام كار
  • تخصیص یك پست سیستمی برای انجام كار
  • تخصیص پست بالاتر یا مدیر واحد به عنوان انجام‌دهنده یك فعالیت
  • تعیین پست‌های گروهی در هنگام معرفی عملیات انسانی در فرایندها
  • استفاده از فرم‌های سیستم های مختلف در تعریف یك فرایند گردش كاری
  • پشتیبانی از Transaction management
  • استفاده از زبان قابل تعریف (Declarative Language) جهت مدل‌سازی فرآیندها
  • مدل‌كردن قوانین فرایندها با استفاده از زبان Visual Basic Expression
  • مدیریت اجرای فرایندها جهت فرایندهایی كه اجرایشان مدت زیادی طول می‌كشد
  • ذخیره اتفاقاتی كه در طول یك فرایند می افتند
  • وجود adapter هایی جهت ارتباط با مدل ارتباطی كوثر
  • (Kowsar Service Communication Model )
  • ارتباط با سرویس‌ها بر اساس مدل‌های ارتباطی از قبیل Interface
  • اضافه‌كردن فعالیت (Activity) بر اساس نیاز جهت استفاده در فرایندها
  • تعریف و نگهداری ویرایش های مختلف یك فرآیند
  • فعال و غیر فعال كردن فرایندها
  • امكان ارتباط با Web Service ، Assembly ، File ، Database
  • امكان تعریف زیر فرایند
  • امكان ارجاع دستی (Ad – hoc)
  • تعریف چند فعالیت (Action) برای یك موقعیت از فرایند
كارتابل جامع Web و Win
  • ارجاع كلیه اسناد و فرم‌های مرتبط با سایر سیستم‌ها
  • رسیدگی به نامه‌ها و اسناد ارجاع‌شده از طریق كارتابل یكپارچه
  • مشاهده مراحل كار
  • گردش نامه‌ها میان واحدهای مختلف شركت‌های گروه
  • كارتابل جامع به‌جای كارتابل فقط نامه (كارتابل همه فرم‌های سازمانی مانند برگه مرخصی، برگه مأموریت، سند حسابداری و ...)
  • كارتابل جامع تحت وب كه به‌صورت موازی با كارتابل سیستم قابل بهره‌برداری است
  • كارتابل آفلاین به‌منظور كار بر روی كارتابل در شرایط عدم ارتباط شبكه
  • امكان بررسی و كنترل كارتابل همكاران زیردست با رعایت قواعد ثبت و ردیابی
  • امكان تعریف گردش كارهای خاص برای نامه‌ها با استفاده از سرویس گردش كار (Workflow Service)
  • درج یادآوری، پاسخ و یادداشت خصوصی بر روی كارهای دریافتی
  • تعریف و اعمال فیلترهای مرتبط با كار و جداول هر نوع موجودیت
  • نمایش عملیات قابل اجرا بر روی هر موجودیت در كارتابل
  • مشاهده موجودیت جهت انجام كارها از طریق پنجره موجودیت
  • نمایش وضعیت پیشرفت یك فرایند
  • مشاهده گردش ارجاعات یك كار
  • ارجاع دستی خارج از فرایند
  • تعریف جانشینی در كارتابل پست‌های سیستمی
  • اعمال كنترل ارجاعات
فرم ساز
  • تعیین قالب اطلاعاتی یك فرم و ایجاد فرم به صورت اتوماتیك
  • امكان جانمایی اجزای ورود اطلاعات در فرم ها
  • پشتیبانی از فرم هایی كه دارای لیست های اطلاعاتی می باشند (Master/Detail)
  • امكان تعریف فرایند برای فرم های ساخته شده
  • تعیین وضعیت های مختلف یك فرم
  • معرفی وضعیت اجزای هر فرم در هریك از وضعیت های تعریف شده (State Management)
ویژگی
  • افزایش بهره‌وری سازمانی
  • كاهش مدت زمان انجام فرآیندها
  • امكان برنامه‌ریزی دقیق‌تر پروژه‌ها
  • كاهش هزینه‌های سازمانی اعم از منابع انسانی و ملزومات
  • افزایش سرعت در ارجاع و پیگیری فعالیت‌ها
  • تشخیص گلوگاه‌های مرتبط با هر فرآیند
  • ایجاد شفافیت در وضعیت انجام اقدامات مرتبط
  • استفاده یكپارچه توسط همه شركت‌های گروه (Holding)
  • استفاده در تمامی دفاتر و شعب سازمان (Multi Office)
  • كار با سیستم به‌صورت آنلاین/ آفلاین
  • امكان برقراری ارتباط فرم‌ها و فرآیندها با سیستم‌های نرم‌افزاری موجود سازمان
مدیریت گردش كار سیستمی (System Workflow)
  • برقراری یكپارچگی میان سیستم‌ها در لایه سرویس (Integration Service)
  • قابل كشف بودن (Discoverable) سرویس‌ها از طریق پروتكل‌های وب سرویس
  • مدیریت حافظه به هنگام كار با سرویس‌ها
  • تعریف سرویس ها بر اساس مدل‌های ارتباطی از قبیل Interface
مدیریت گردش كار سیستمی (System Workflow)
  • تعریف چارت سازمانی
  • معرفی پست های سازمانی به شكل سلسله مراتبی
  • تعریف پست‌های سیستمی و تخصیص اشخاص به پست‌ها
  • تخصیص چندین پست سیستمی به یك شخص
  • امكان استفاده از پست‌های سیستمی در موتور گردش كار
  • تعریف جانشین برای هریك از اشخاص دارای پست سازمانی مشخص
  • امكان اعطای جانشینی از طرف كاربر یا راهبر سیستم
مانیتورینگ و بهبود فرآیندها
  • نمایش فهرست فرآیندهای خاتمه‌یافته با دسته بندی مناسب
  • نمایش فهرست فرآیندهای درجریان با دسته بندی مناسب
  • اخذ گزارش از زمان اجرا و انجام ‌دهنده فعالیت های یك فرآیند
  • گزارش نقاط بحرانی فعالیت‌های فرآیند بر اساس زمان های انتظار و میزان تأخیر مجاز تعریف شده برای فعالیت های انسانی